Što sve spada pod obaveznu te dodatnu opremu za motocikliste
Što sve spada pod obaveznu te dodatnu opremu za motocikliste

Krenulo je lijepo vrijeme i na prometnicama će očekivano biti sve više motociklista i mopedista. Osim motociklista i drugi vozači moraju biti svjesni da je nužno usredotočiti se na situaciju u prometu i biti svjestan ostalih sudionika u prometu.

Iznimno je važno prilagoditi brzinu uvjetima na cesti, a vozači automobila također moraju imati na umu kada vide motociklista koji im dolazi ususret ili ih dostiže, postoji mogućnost da će biti mnogo brži jer je dinamika ubrzanja kod motocikla dosta viša. Stoga su pokazivači smjera, pregled mrtvog kuta i snimanje cijele situacije na prometnici često presudni. Za motocikliste i mopediste je iznimno važna i odgovarajuća zaštitna oprema pa ćemo naglasiti samo neke od stvari vezanih uz istu.

Što sve spada u zaštitnu opremu za motocikliste

Na ovom popisu definitivno je najvažnija motociklistička kaciga. Ona je obvezan dio opreme svakog motociklista. Na tržištu postoji više vrsta kaciga, a najčešća podjela je na tri vrste. Prva se odnosi na 'Fullface' kacige koje prekrivaju cijelu glavu te se dodatno dijele na integralne i flip-up kacige. Druga je 'Jet' kaciga otvorenog tipa, odnosno ne prekriva bradu te može biti s ili bez štitnika za lice. Zadnja je 'Offroad' kaciga koja pokriva većinu lica i osigurava jaču zaštitu brade i vilice. Jedno istraživanje je pokazalo da je pri nesrećama 45 posto svih ozljeda glave motociklista povezano s udarcima na području lica, pa je izbor kacige itekako važan.

Ostala oprema je također važna za zaštitu gornjeg i donjeg dijela tijela motociklista. Kad je riječ o materijalu, motociklistička jakna napravljena od kože ili tekstila koji ima neku od vodootpornih membrana. Koža je otporna na habanje prilikom klizanja po cesti ako motociklist padne, a ujedno i štiti od vjetra. S druge strane, u jakni od tekstila koža bolje diše, a ista ima i sve bolja svojstva kod zaštite od pada jer sve češće jakne i zaštitini prsluci dolaze s air-bagom.

Za dodatnu zaštitu ruku, nogu i torza, motociklisti nose štitnike za laktove, ramena, koljena, leđa i kukove. Oni ih štite od fraktura zglobova i postavljaju se na prve zone rizika na tijelu.  Za zaštitu ruku važne su i motociklističke rukavice jer su šake i prsti vrlo osjetljivi te se u slučaju pada vrlo lako dolazi do ozljede ruku.

Zaštita donjeg dijela tijela, nogu i stopala je također važna, a sastoji se od motociklističkih hlača i čizama. Motociklističke čizme se pak često smatraju, pogotovo ljeti, manje važnim dijelom opreme, a osim što štite stopala od mogućih teških ozljeda uslijed pada s motocikla, imaju vrlo važnu ulogu u stabilnosti i pravilnom upravljanju motocikla te smanjuju vibracije koje se prenose s motocikla na vozača.

Kakva bi trebala biti kaciga za motocikliste

Za sigurnu zaštitu glave, motociklisti bi trebali imati kvalitetnu, homologiranu i pravilno postavljenu kacigu. Takva kaciga ujedno štiti od vanjskih utjecaja te buke koja nastaje od otpora zraka.

Zaštitne kacige za vozače i suvozače mopeda i motocikala moraju poštivati stavke navedene u Naredbi o homologaciji zaštitnih kaciga i njihovih vidnika za vozače i suvozače motocikala i mopeda, a to uključuje sljedeće:

  • Osnovna konstrukcija kacige mora biti u obliku čvrstoga vanjskog oklopa koji sadrži dodatne dijelove za apsorpciju energije udara i sustav za držanje.
  • Zaštitna kaciga mora biti opremljena štitnicima za uši i ovratnikom. Također, može imati odvojivi štit, vidnik i štitnik donjega dijela lica.
  • Sve vanjske izbočine osim kopče moraju biti glatke i s odgovarajućim prijelazima. Glave zakovica moraju biti zaobljene i ne smiju nadvisivati vanjsku površinu oklopa više od 2 mm.
  • Kaciga se mora držati na glavi s pomoću sustava za držanje koji je osiguran ispod donje čeljusti. Svi dijelovi sustava za držanje moraju biti trajno pričvršćeni na taj sustav ili na oklop.
  • Kad sustav za držanje uključuje remen za bradu, taj remen ne smije biti uži od 20 mm
  • Remen za bradu ne smije uključivati čašicu za bradu.
  • Klizna spojnica i dvostruki D-prsten naprave za spajanje moraju biti opremljeni poteznim zatvaračem koji se upotrebljava za otpuštanje sustava za držanje. On mora biti crvene boje i najmanjih mjera 10 x 20 mm.

Dodatna oprema za motocikliste

Iskusni motociklisti će za bezbrižnu vožnju uključiti i drugu korisnu opremu. U nju spada i motociklistička potkapa koja upija znoj te štiti unutrašnjost kacige. Uz to, ona štiti i od vjetra u vožnji i preporučuje je se nositi kako po hladnom tako i toplom vremenu.

Iako mnogi motociklisti imaju na svom vozilu ugrađen pretinac u koji mogu spremiti stvari poput kacige, odjeće i drugih predmeta, sa sobom će često ponijeti i ruksak, naročito ako idu na duži put. Bilo bi poželjno da je taj ruksak za motocikliste ima aerodinamički oblikovani vanjski dizajn te da smanjuje povlačenje tijekom vožnje. Isto tako, treba biti otporan na vremenske uvjete.

Čak ako i vozač nema ruksak, u svakoj vožnji motorom uz sebe može imati 29 alata koji bi mu mogli zatrebati. Pitate se kako? Uz Tread Metric koji je nastao kao prvi nosivi multialat na svijetu. Ima karike od nehrđajućeg čelika koje se mogu prilagođavati i sve bitne ključeve te odvijače.

Komentari
5

(Ocijenjeno: 1 puta)

učitavam komentare...