Zdravstvene prednosti skijanja
5 razloga zašto biste trebali provesti zimu na skijama

Skijanje je mnogima omiljena zimska aktivnost, a sve je više onih koji se čarima skijanja prepuštaju i u ostatku godine. Barem do kraja lipnja kada je još uvijek na ledenjacima okolnih skijališta snijeg postojan, a vrijeme sunčano. Idealni uvjeti za skijanje.

Početkom godine za vrijeme zimskih školskih praznika najveći broj skijaša iz Hrvatske pakira skije, pancerice, štapove, skijaška odijela i kreće na put popularnih slovenskih, austrijskih ili talijanskih skijališta.

Skijanje je zbog visokih troškova za nabavu skijaške opreme i visoke cijene dnevne skijaške karte, prilično skup sport.

Međutim, ne smije ga se gledati samo kroz prizmu troškova jer se svaki uloženi novac u rekreaciju višestruko vrati, posebno kada je riječ o skijanju.

Što se tiče pozitivnih učinaka na zdravlje cjelokupnog organizma, skijanje je pri samom vrhu sportova.

Skijanja jača koordinaciju i ravnotežu

1. Koordinacija i ravnoteža

Rijetko koji sport toliko utječe na jačanje i razvoj koordinacije i ravnoteže kao što je to skijanje.

Prilikom spuštanja niz padinu, suprotno uvriježenom mišljenju da su za skijanje potrebne samo jake noge, radi cijelo tijelo, skoro svaki mišić. Osim toga, skijaš mora aktivno i svjesno kontrolirati svaki svoj pokret, usklađivati rad ruku i nogu i položaj cijelog tijela kako bi ostao na skijama.

Skijanje će pozitivno utjecati na visoku razinu koordinacije pokreta i ravnoteže aktivnih skijaša u kasnijoj životnoj dobi kada se više neće baviti skijanjem.

2. Jača kosti i zglobove

Na skijanje nije preporučljivo ići bez prethodne fizičke pripreme. Aktivni sportaši i redoviti rekreativci nisu u problemu. Bavljenje sportom cijele godine dovoljna je priprema tijela za skijanje, posebno lokomotornog sustava. Ostali bi s fizičkim pripremama trebali krenuti barem tri mjeseca prije planiranog skijanja.

Skijanje je sport koji jača mišiće i izdržljivost zglobova, a zbog velikog pritiska na kosti tijela tijekom skijanja, jača i kosti. Ujedno, razvija fleksibilnost zglobova i mišića pa su oni manje skloni ozljedama i otporniji na vanjske traume.

To je jedan od najvažnijih benefita skijanja.

Fizička pripremaza skijanje

3. Zdravlje kardiovaskularnog sustava

Najčešći zdravstveni problemi su oni povezani su s kardiovaskularnim sustavom. Pretjerana tjelesna težina, uživanje u alkoholu ili nikotinu, povećavaju rizik o infarkta.

Kad skijamo, srce jače kuca, povećava se protok krvi kroz tijelo, što je odlična kardiovaskularna vježba za srce. Kada se zapušete na skijama, budite sretni jer ste upravo učinili dobru stvar za svoje zdravlje.

Isto vrijedi i za nošenje teške skijaške opreme do gondole koja će vas odvesti prema vrhu ili hodanje u pancericama. Nije lako, ali vrijedi.

4. Održavanje tjelesne težine

U sat vremena skijanja na srednje zahtjevnim stazama i u češćim promjenama ritma, potroši se prosječno između 500 do 700 kalorija.

Ako znamo da je to kalorijska vrijednost pizze ili burgera kojeg ćemo to isto popodne pojesti u nekoj romantičnoj planinskoj kućici na skijalištu, onda se ne čini puno.

Međutim, ako znamo da isto toliko kalorija trošimo veslanjem, boksom ili profesionalnim igranjem tenisa, onda smo svjesni važnosti skijanja u pokušaju da se smanji ili održi tjelesna težina.

Skijanje je društvena aktivnost

5. Društveni život

Na stazi ste prepušteni sami sebi i ovisite isključivo o svojoj vještini skijanja. Nitko vas neće pridržavati ni usmjeravati.

Ipak, svi zaljubljenici u skijanje slažu se u jednom - više od bilo kojeg drugog, čak i ekipnog sporta, skijanje je društveni sport, potiče socijalizaciju, diže raspoloženje, okuplja obitelj i prijatelje i čini vas sretnim.

Svježi planinski zrak, odmak od urbanih sredina koje nas okružuju ostatak godine, adrenalin koji osjećamo, fizički umor, a mentalno pročišćenje, sve to utječe na stupanj našeg zadovoljstva.

Skijanje namještanje opreme

Odlazak na skijanje puno više je od samog sporta i spuštanja niz planinu. Zdravstveni benefiti brojni su i zato biste svaki slobodan trenutak trebali iskoristiti na skijama.

Već i jednodnevni izleti na nedaleka skijališta učinit će veliku razliku.

Kad se pakirate ne zaboravite uzeti svog najvjernijeg prijatelja, svoj višenamjenski alat koji će vam na skijanju itekako trebati. Za sve one sitne stvari i popravke, namještanja pancerica, podešavanje vezova na skijama ili jednostavnog otvaranja boce vašeg najdražeg pića, bit će neizostavna i nemjerljiva pomoć.

Višenamjenski alat odlična je ideja za poklon pod bor za vašeg svestranog muškarca.

 

Provjerite ponudu Leatherman višenamjenskih alata

 

Komentari
0

(Ocijenjeno: 0 puta)

učitavam komentare...